یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس کمیته مخابرات مجلس:

گزارش تحقیق و تفحص حکم قاضی نیست و مبنای قضایی ندارد

مطهري

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷:۰۰


رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: به عقیده من بهتر است به جای پرداختن به موضوع تخلفاتی که از گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات بیرون می‌آید، نتایج مدیریتی آن را بررسی کنیم.

وایمکس نیوز – علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: به عنوان مثال در مورد پروژه هایی که سر موعد مقرر به اتمام نرسیده اند، به جای پرداختن به کم کاری هایی که توسط مسوول پروژه صورت گرفته، بهتر است به دنبال واقعی کردن مهلت انجام پروژه ها باشیم.
وی افزود: ممکن است در جریان بررسی های صورت گرفته عده ای هم به پای میز محاکمه کشیده شوند، اما به طور کلی از این گزارش می توان نکات مثبت مدیریتی فراوانی را استخراج کرد.
مطهری گفت: تمامی کسانی که امروز در سمت خود نیستند، باید در مورد اقداماتی که در زمان فعالیت‌شان رخ داده پاسخگو باشند.
به گفته مطهری سبک تهیه گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات بیشتر به شکل بازرسی و دیوان محاسباتی بود.
وی در مورد اینکه آیا با توجه به گزارش تهیه شده امکان استیضاح وزیر وجود دارد، گفت: در صورتی که جلسه مشترک هیات تحقیق و تفحص از مخابرات و کمیسیون صنایع و معادن شخص وزیر را مقصر تشخیص دهند، در آن صورت هم برای استیضاح وزیر مطابق اصل 89  با امضای 10 نماینده مجلس این موضوع امکان‌پذیر است.
مطهری با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از مخابرات مبنای قضایی ندارد، گفت: گزارش حکم قاضی نیست، بلکه یک تکلیف قانونی بوده که انجام شده است.
وی افزود: بنابراین برخلاف تصور بسیاری نباید به این گزارش به دیده حکم قضایی نگاه کرد، بلکه فقط در صورتی تبدیل به حکم قضایی می شود که توسط مجلس و هیات رییسه برای صدور حکم به قوه قضاییه ارجاع شود و پس از بررسی موضوعات مطروحه در گزارش براساس همان نیز حکم صادر شود.
وی در مورد اینکه قرائت یا اظهار نظرهایی که در مورد گزارش تحقیق و تفحص شده است تاثیرات زیادی را روی قیمت سهام مخابرات دارد، گفت: قرائت گزارش در مجلس ناگزیر بود، از طرفی نمایندگان مجلس هم حق اظهار نظر در مورد موضوعات گزارش را دارند، بنابراین از تاثیرات آن نمی توان اجتناب کرد.
 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو